العهد: تمرین اسرائیل برای مقابله با سامانه ضد موشکی اس ۳۰۰ در یونان

العهد: تمرین اسرائیل برای مقابله با سامانه ضد موشکی اس ۳۰۰ در یونان

3871528_507.jpg

 

رژیم صهیونیستی راه‌های مقابله با سامانه ضد موشکی روسی اس ۳۰۰ را پیشتر در یونان تمرین کرده است.

به نقل از پایگاه اینترنتی العهد نوشت: اسرائیل راه‌های مقابله با سامانه ضد موشکی روسی اس۳۰۰ را، که ایران نیز آن در اختیار دارد، در یونان تمرین کرده است.

 

پایگاه اینترنتی العهد لبنان افزود: برخی منابع نظامی و دیپلماتیک اسرائیل تصریح کردند تل آویو به آرامی راه‌های مقابله با سامانه‌های پیشرفته دفاع هوایی را که روسیه در خاورمیانه مستقر کرده، آزمایش کرده است. انتظار می‌رود سامانه پیشرفته موشکی اس ۳۰۰ روسیه از قدرت اسرائیل برای حمله به برخی اهداف و یا ایران بکاهد.

 

این منابع به پایگاه اینترنتی خبری «اسرائیل نیوز ۲۴» گفتند: سامانه موشکی اس۳۰۰ روسیه، که مسکو ۱۸ سال پیش به قبرس فروخته و اکنون در جزیره کریت یونان مستقر است، هنگام برگزاری تمرینات مشترک میان نیروهای یونانی و اسرائیلی در ماه‌های آوریل و مه گذشته فعال شده بود.

 

این پایگاه اینترنتی اسرائیلی نوشت: به جنگنده‌های اسرائیلی اجازه داده شد چگونگی فعالیت سامانه اس۳۰۰ را آزمایش کند و اطلاعاتی را درباره رادار قوی ویژه این سامانه و چگونگی فریب آن، جمع آوری کنند.

 

یک منبع در سامانه‌های دفاعی در منطقه گفت یونان این کار را به درخواست آمریکا انجام داده است. این منبع مشخص نکرد آیا اسرائیل اطلاعاتی را که به دست آورده در اختیار هم پیمانانش قرار داده است یا خیر. این منبع گفت بخشی از تمرینات شامل قرار دادن هواپیماهای اسرائیلی در وضع مقابله با سامانه‌های ضد موشکی یونان بود.

 

پایگاه اینترنتی اسرائیل نیوز ۲۴ به نقل از دو منبع دیگر نوشت: سامانه موشکی اس۳۰۰ جزو سامانه‌هایی بود که در تمرینات مشترک میان اسرائیل و یونان فعال شد.

 

ارتش اسرائیل و یونان از تأیید یا تکذیب هرگونه به کارگیری سامانه ضد موشکی اس۳۰۰ را در تمریناتی که آوریل گذشته یا در تمرینات مشترک در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۰ میلادی خودداری کردند.

 

یک مسئول بلند پایه در وزارت دفاع یونان زمانیکه از او پرسیده شد آیا این سامانه در تمرینات مشترک نظامی یونان و اسرائیل فعال شد یا خیر گفت: «سامانه موشکی اکنون فعال نیست

 

وی افزود: سیاست کلی آتن، اجازه ندادن به هیچ کشوری برای آزمایش سامانه‌های نظامی یونان است.

 

اسرائیل نیوز۲۴ نوشت: سامانه موشکی اس۳۰۰ که برای نخستین در اوج جنگ سرد در سال ۱۹۷۹ میلادی مستقر شد می‌تواند با چندین فروند هواپیما و موشک‌های بالستیک در فاصله تا ۳۰۰ کیلومتری مقابله کند. اسرائیل از طرح روسیه برای مجهز کردن ایران به این سامانه‌ها احساس خطر می‌کند


وبسایت فرهنگی - هنری کانون ولیعصر (عج) مسجدامام جواد (ع)

:: موضوعات مرتبط: سیاسی , اخبار , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : امیر حسین محمدی
تاریخ : یک شنبه 15 آذر 1394
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: